Document

Borang Penempatan Pelajar Postgraduate

Posted by on Sep 20, 2016 in Document, DOWNLOAD, Form | Comments Off on Borang Penempatan Pelajar Postgraduate

Mohon kerjasama semua juruteknik yang terlibat menjaga makmal penyelidikan di N28 dan N28a untuk mencetak maklumat polisi pendaftaran workspace & polisi penggunaan makmal penyelidikan dengan saiz A3 daripada muka surat 2-5 kecuali borang permohonan workspace.
Mohon ditampal pada kedudukan yang senang dibaca oleh pelajar dan sekiranya saiz makmal yang besar mohon ditampal pada bahagian dinding kiri dan kanan.
Prosidur pendaftaran saya cadangkan ditampal sama ada di depan pintu masuk makmal atau pada dinding yang berdekatan dengan pintu masuk.
Mohon bantuan tam untuk masukkan maklumat tersebut dalam lab management system untuk fail pdf yang disertakan.

Borang khas untuk penempatan pelajar Post Graduate boleh dicapai melalui pautan seperti dibawah

DOWNLOAD

Sewaan Ruang Bilik & Makmal Fakulti Komputeran

Posted by on Mar 31, 2016 in Announcement, Document, DOWNLOAD, Form, Information, Latest news | Comments Off on Sewaan Ruang Bilik & Makmal Fakulti Komputeran

                       

HOTLINE  : (Office 07-5538817 ) ( HP 016-7980029 )

 

Seminar Hall DEWAN SEMINAR
: Capacity for 200 people
: Projector are provided ( on ceiling )
: WIPG Wireless system
: PA system provided
: Desktop PC provided
: WiFi facility given
: Air-Conditioner
: White Board
: Total of 1 seminar hall
: Located in N28a, FC
Lecture Room (2) BILIK KULIAH
: Capacity for 30-40 people
: Projector are provided ( on ceiling )
: Air-Conditioner
: Desktop PC provided
: White Board
: Microphone will be provide
: Total of 9 lecturer room
: WiFi facility given
: Located in level 1 N28 & N28a, FC
Tutorial Room
BILIK TUTORIAL
: Capacity for 20-25 people
: Projector are provided ( on ceiling )
: Air-Conditioner
: Desktop PC provided
: White Board
: WiFi facility given
: Total of 6 tutorial room
: Located in level 1 N28a,FC
Computer Lab
MAKMAL KOMPUTER
: Capacity for 50-60 people
: Projector are provided ( on ceiling )
: WIPG Wireless system
: Air-Conditioner
: Microphone are provided
: White Board
: WiFi facility given
: Total of 12 Computer lab
: Located in N28 & N28a, FC
Meeting Room
BILIK PERBINCANGAN UTAMA (BPU)


: Capacity for 20-40 people
: Air-Conditioner
: Desktop PC provided
: WIPG Wireless system
: WiFi facility given
: White Board
: Projector are provided ( on ceiling )
: Total of 3 meeting room available
: 2 Located in N28a, FC
: 1 Located in N28, FC

Lecture Hall
BILIK KULIAH BESTARI
: Capacity for 40-50  people
: Air-Conditioner
: Desktop PC provided
: White Board
: WiFi facility given
: Projector are provided ( on ceiling )
: Total of 9  Lecture Hall available
: 2 Located in N28a, FC
: 7 Located in N28 , FC
Discussion Room

BILIK PERBINCANGAN
: Capacity for 8-10 people
: Air-Conditioner
: Projector are provided ( on ceiling )
: White Board
: WiFi facility given
: Total of 3 discussion  room available
: Located in level 2 N28a, FC


MAKMAL CCNP
: Capacity for 30-40 people
: Air-Conditioner
: Projector are provided ( on ceiling )
: Desktop PC provided
: White Board
: WiFi facility given
: Located in level 4 N28, FC


MAKMAL ACTIVE LEARNING
: Capacity for 20-40 people
: Air-Conditioner
: Projector are provided ( on ceiling )
: TV provided
: White Board
: WiFi facility given
: Located in level 3 N28, FC

 

Kami menyediakan ruang atau tempat untuk sebarang program seperti latihan, kursus, bengkel, mesyuarat yang sesuai dengan keperluan anda. Kami menyediakan peralatan yang terkini bagi memenuhi permintaan teknologi terkini  untuk disewakan kepada staf , pelajar atau pihak luar yang berminat dengan ruang tempat yang tersebut seperti gambar di atas.

Sila klik download borang penempahan ruang Fakulti Komputeran disini :-
DOWNLOAD BORANG

Nota :  Sila buat 2 ( dua ) salinan semasa pengesahan.
Note: Please submit 2 copies of form during approval process.

Kadar sewaan dan bayaran 2017 :

Kadar baru lab

kadar baru PMO

 

NOTA
1. Kadar harga adalah tertakluk kepada perubahan dari semasa ke semasa.
2. Caj tidak termasuk:

  • Caj Papan Tanda Arah: RM 100.00
3. Semua urusniaga dalam Ringgit Malaysia (RM).
4. Pengecualian kadar caj sewaan boleh diberikan untuk program rasmi universiti (tertakluk kepada terma dan syarat-syarat ditetapkan).
5. Semua kadar harga sewaan adalah TIDAK termasuk GST 6%.
 

Peralatan yang disediakan

  • Computer
  • LCD projector
  • PA system
  • Free Wifi
  • WIPG Presentation (wireless)
Kemudahan-Kemudahan Asas
  • Masjid Sultan Ismail
  • Surau lelaki dan wanita di N28 Aras 1 (foyer)
  • Mesin Pengeluaran Wang Automatik (ATM)- CIMB, Bank Islam dan Maybank
  • Tempat parkir kenderaan yang luas
  • Scholar’s Inn (Penginapan)
  • Rumah Kampung (Penginapan)
  • Tandas
  • Kafeteria
Borang Permohonan:
Pihak-pihak yang ingin menyewa ruang-ruang universiti seperti yang dinyatakan di atas boleh memohon dengan muat turun borang permohonan menerusi capaian di sini.
Permohonan hendaklah tidak kurang 7 hari bekerja sebelum program diadakan. Kelulusan adalah berdasarkan kekosongan ruang dan pertimbangan pengurusan universiti (kes-kes khas).
Rujukan Peraturan Penyewaan Ruang-Ruang Universiti:
  1. Peserta / pekerja hendaklah sentiasa berpakaian sopan dan menjaga tatasusila semasa berada di dalam kawasan universiti;
  2. Pihak penyewa juga dikehendaki menjaga kebersihan dan keselamatan persekitaran yang digunakan semasa dan pasca program dijalankan;
  3. Permohonan ini akan terbatal sekiranya pada tarikh berkenaan, ruang tersebut digunakan untuk majlis rasmi universiti;
  4. Sekiranya terdapat sebarang perubahan atau pembatalan tarikh, pihak penyewa hendaklah memaklumkan secara bertulis kepada pihak universiti selewat-lewatnya 7 (TUJUH) hari sebelum tarikh penggunaan ruang berkenaan;
  5. Kelulusan untuk sesuatu program diberikan hendaklah bersamaan dengan aktiviti yang dilaksanakan pada tarikh diluluskan;
  6. Selaras dengan Polisi Pelestarian Kampus Universiti, sebarang penggunaan bekas polisterin untuk tujuan membungkus makanan dan minuman TIDAK DIBENARKAN digunakan di dalam kawasan universiti;
  7. Seluruh kawasan kampus UTM adalah diisytiharkan kawasan LARANGAN MEROKOK dan pihak penyewa hendaklah memastikan peserta / pelawat tidak merokok;
  8. Pihak universiti berhak membatalkan program ini dalam tempoh 7 (TUJUH) hari bekerja sekiranya didapati terdapat pelanggaran syarat-syarat yang ditetapkan oleh universiti seperti yang terkandung di dalam surat kelulusan;
  9. Wakil pihak penyewa / petugas yang terlibat dalam program yang diluluskan hendaklah mengemukakan serta menunjukkan surat kelulusan ini untuk tujuan pengesahan dan rujukan pihak Bahagian Keselamatan UTM;
  10. Segala kerosakan / kemusnahan yang terjadi terhadap harta benda universiti semasa program dilaksanakan akan ditanggung oleh pihak penyewa; dan
  11. Universiti tidak akan bertanggungjawab sekiranya berlakunya sebarang kemalangan / kecurian / kerosakan harta-benda pihak penyewa / peserta semasa program dilaksanakan.
Booking and Payment Notes:
Tempahan dan cara pembayaran:
Please fill and submit TWO (2) copies of the reservation form at least THREE (3) days before event to:
Pn. Murni Hariyanti binti Muslim
Assistant Registrar
Phone: (HP) 016-7980029
(Office) 07-5538817
Email: sp-murni@utm.my2. 50% of the rental fee must be paid as soon as approval notification is received by the applicant (as non-refundable deposit) while another 50% must be paid TWO (2) days before the event. Rental fee must be paid to the following account:Account number  : 8006053536
Account holder   : Bendahari Universiti Teknologi Malaysia
Bank    : CIMB (UTM Branch)Cheque or Wang Pos address to:Puan. Murni Hariyanti binti Muslim
Penolong Pendaftar, Fakulti Komputeran
Universiti Teknologi Malaysia,
81310 UTM, Johor Bahru, Johor.For the Electronic Fund Transfer, Please email the payment slip to:

Encik Mohd. Amiludin bin Mohd. Idris
Bahagian Kewangan,
Fakulti Komputeran
Universiti Teknologi Malaysia,
81310 UTM, Johor Bahru, Johor
Tel: 07-5538824, Faks: 07-5538822
Email: amiludin@utm.my
CC: sp-murni@utm.my

3. Technician charges have to be paid by cash on the event day.

4. Deposit of cleaning charge  will imposed:

Less 100 pax : RM 200.00 More 100 pax : RM 300.00

5. Direction signage charge is RM 100 (upon request)

 

Sila klik download borang penempahan ruang Fakulti Komputeran disini :-
DOWNLOAD BORANG

 

Pertanyaan:
Pengurus Fasiliti
Dr. Mohd Fo’ad bin Rohani
(HP) +6012-7549242
(Office)07 5532374
(Emel) foad@utm.my
 

Penolong Pendaftar (PP)
Pn. Murni Hariyanti
(Office) 07-5538817
( HP) 016-7980029
(Emel) sp-murni@utm.my

 

N28, Faculty of Computing
Universiti Teknologi Malaysia
81310 UTM Johor Bahru
Johor, Malaysia

Tel: 07-5538824      Faks: 07-5538822
Tarikh Kemaskini: 22 Feb 2017.

 

Takwim dan Kelepasan Am 2016

Posted by on Jan 18, 2016 in Document, DOWNLOAD, Information, Latest news | Comments Off on Takwim dan Kelepasan Am 2016

Berikut adalah Takwim dan hari Kelepasan Am 2016 sebagai rujukan.

cuti cuti 2 cuti 3

Sila download untuk lebih jelas

Hari Kelepasan Am 2016

Takwim Sekolah 2016

Kemaskini Pengurusan Aset Sedia Ada

Posted by on Jun 29, 2015 in Announcement, Document, DOWNLOAD, Information, Latest news | Comments Off on Kemaskini Pengurusan Aset Sedia Ada

Assalamualikum,

Diminta semua staf makmal untuk membuat semakan dan pengasingan  data aset sedia ada untuk dimasukkan ke dalam sistem UTMFin .

Untuk permulaan ini pemeriksaan senarai daftar harta perlu dilakukan untuk mengesan semua peralatan aset yang ada.

Panduan Pengurusan Aset Zon boleh di download di SINI PENGURUSAN ASET ZON

Sekian, harap maklum

GRADUATE WORKSPACE APPLICATION FORM&PROCEDURE

Posted by on Dec 15, 2014 in Document, DOWNLOAD, Form, Manual, Polisy, SOP | Comments Off on GRADUATE WORKSPACE APPLICATION FORM&PROCEDURE

Mohon kerjasama semua juruteknik yang terlibat menjaga makmal penyelidikan di N28 dan N28a untuk mencetak maklumat polisi pendaftaran workspace & polisi penggunaan makmal penyelidikan dengan saiz A3 daripada muka surat 2-5 kecuali borang permohonan workspace.
Mohon ditampal pada kedudukan yang senang dibaca oleh pelajar dan sekiranya saiz makmal yang besar mohon ditampal pada bahagian dinding kiri dan kanan.
Prosidur pendaftaran saya cadangkan ditampal sama ada di depan pintu masuk makmal atau pada dinding yang berdekatan dengan pintu masuk.
Mohon bantuan tam untuk masukkan maklumat tersebut dalam lab management system untuk fail pdf yang disertakan.
Terima kasih atas kerjasama semua & wassalam

Manual penggunaan ‘PA system’ untuk makmal MP1 dan MP2 N28A

Posted by on Sep 17, 2014 in Document, DOWNLOAD, ict, Information, Knowledge base, Latest news, Manual, SOP | Comments Off on Manual penggunaan ‘PA system’ untuk makmal MP1 dan MP2 N28A

Sistem bunyi ini di bina menggunakan teknologi terkini daripada Peavey. Ianya mudah digunakan dan mudah dibawa ke mana mana. Dibina menggunakan struktur besi kukuh, cabinet kayu, permukaan vinyl dan penjuru yang mempunyai ciri ciri keselamatan.
Ciri – ciri
 100 watts into 4 Ohm speakers
 Balance mic inputs
 Tape/CD inputs
 10 total inputs
 Reverb control each channel
 Line Out for connection to

71gYNqwnL3L._SX355_

 

Muaturun manual penggunaan ‘PA system’

 

 

Manual penggunaan ‘wireless interactive presentation system (WiPG)’ Fakulti Komputeran

Posted by on Sep 8, 2014 in Document, DOWNLOAD, Information, Knowledge base, Latest news, Manual, SOP | Comments Off on Manual penggunaan ‘wireless interactive presentation system (WiPG)’ Fakulti Komputeran

Pengenalan sistem WIPG
‘WiPG’ ( wireless interactive presentation gateway ) merupakan satu sistem penyampaian tanpa wayar berteknologi tinggi dan terkini. Sesuai digunakan di dalam makmal, bilik kuliah, makmal pengajaran dan di mana-mana sahaja pembentangan dan penyampaian hendak digunakan.

Ianya menggunakan kaedah ‘PLUG and PLAY’ dimana ia boleh digunakan dari pelbagai jenis perisian operasi seperti Windows/Mac/Android/IOS dengan akses wifi/ rangkaian LAN dan berkemampuan untuk menghantar isyarat sehingga 300 kaki jauh.

199297_3-500x500

 

 

 

Tutorial adobe after effect

Posted by on Oct 1, 2013 in Document, DOWNLOAD, ict, Information, Knowledge base | Comments Off on Tutorial adobe after effect

Tutorial adobe after effect

Adobe After Effects adalah perisian grafik gerakan dan penggubahan yang diterbitkan oleh Adobe Systems. Kegunaan utamanya ialah pascapenyiaran filem dan video. Berikut adalah tutorial adobe after effect :-

 

After_Effects

Laporan Tahunan UPMFK 2012

Posted by on Jun 27, 2013 in Document, DOWNLOAD, Information, Latest news | Comments Off on Laporan Tahunan UPMFK 2012

Laporan Tahunan UPMFK 2012

Unit dokumentasi dan rekod telah berjaya membuat laporan tahunan bagi unit pengurusan makmal Fakulti Komputeran bagi tahun 2012 . Laporan ini menunjukan prestasi setiap unit kecil dibawah unit pengurusan makmal . Laporan tahunan Unit Penyelenggaraan Makmal Fakulti Komputeran boleh di muaturun seperti link dibawah bagi tahun 2012

Laporan Tahunan UPMFK (2012)-24Jun2013-4 (1)

Laporan Tahunan UPMFK (2012)-24Jun2013-42 (1)

Laporan Tahunan UPMFK (2012)-24Jun2013

Document

Posted by on Mar 8, 2013 in Document, DOWNLOAD | Comments Off on Document

Document

Document-icon